BLOG

ChatGPT w Polsce – wyniki z badania

Czy Polacy są entuzjastami nowych technologii, czy też obawiają się ich skutków? Czy widzą w sztucznej inteligencji przyszłość, czy raczej zagrożenie?
Sprawdziliśmy, co Polacy myślą na temat ChatGPT i czy wierzą w pozytywny wpływ tej innowacyjnej technologii na swoje życie.

Sztampa? Tak, poproszę.

Sztampa? Tak, poproszę.

Zdarzyło się Wam gonić za uciekającą reklamą? Albo bezskutecznie szukać możliwości wylogowania się ze strony?
Z dużą swobodą poruszamy się w wirtualnej przestrzeni. Bez problemu wyszukujemy ulubione filmy czy piosenki i, oczywiście, robimy zakupy. Niemniej jednak, z taką samą łatwością, padamy ofiarą… nadmiernej kreatywności twórców stron internetowych.
Zbytnia oryginalność interfejsu potrafi nieźle uprzykrzyć życie nawet całkiem biegłemu internaucie.

Jak wdrożyć wiedzę z badania rynku w organizacji? O roli warsztatów w procesie badawczym.

Po co komu warsztat? Zanim odpowiemy na to pytanie, zastanówmy się, po co w ogóle robimy badania. Dla poszerzenia wiedzy? Naszym zdaniem — nie. Nie ma sensu inwestować w badanie marketingowe, które ma służyć wyłącznie poszerzeniu twojej wiedzy. Pozycja i sukces firmy na rynku nie zależy od ilości wiedzy, którą posiadasz. Najważniejsze jest to, jak tę wiedzę wykorzystasz.

Czy tylko młodzi jedzą lody? O grupach celowych w komunikacji marki.

Podczas planowania komunikacji marki często stajemy przed dylematem czy do wszystkich konsumentów kierować jeden przekaz, czy raczej modyfikować go w zależności od specyfiki grup odbiorców, którzy są użytkownikami marki? A może lepiej wybrać tylko jedną, najbardziej perspektywiczną grupę i do niej dostosować działania komunikacyjne?

„Istnieje tylko to, co widzisz”. O przewadze ciekawości nad pewnością.

Daniel Kahnemann w swojej książce „Pułapki myślenia. O myśleniu wolnym i szybkim” (2011) nazywa człowieka maszyną do podejmowania pochopnych wniosków. Opisuje to, jak łatwo budujemy spójne historie i wyciągamy wnioski na podstawie ograniczonych danych. Tendencja ta ma ewolucyjne wytłumaczenie. Gdy człowiek dostrzega kształt lwa w buszu lepiej, by brał nogi za pas, niż siadał na kamieniu i analizował czy aby na pewno mamy wszystkie informacje niezbędne do podjęcia decyzji o ucieczce. 😊

Live commerce po polsku

Gdy w lipcu 2020 telewizja Mango 24 poinformowała o zakończeniu działalności myśleliśmy, że to koniec pewnej epoki. Że po live commerce w Polsce pozostanie jedynie wspomnienie Klaudiusza z Big Brothera w roli prowadzącego program i kosmodysk wrzucony na dno szafy. Nic bardziej mylnego. 😊

Nowe trendy rynkowe – co na to konsument? cz. 3

Kolejny, trzeci już, odcinek z serii konsument a trendy. Dziś opowiemy Wam o bardzo pozytywnym trendzie, a mianowicie wzroście zainteresowania czytaniem wśród Polaków. Trend, który mamy nadzieję, zostanie z nami na dłużej.