BLOG

Czym właściwie jest insight?

Daniela & Maja Insight to, niezmiennie od wielu lat, jedno z najczęściej używanych i lubianych przez marketerów słów. Hasło bardzo popularne, często używane, a wręcz nadużywane. Ale czy tak do końca rozumiemy jego znaczenie? Czy wiemy o co tutaj tak naprawdę chodzi? Zacznijmy od początku, a właściwie od tego, że insight nie ma wcale rodowodu marketingowego. Insight, czyli po polsku wgląd, jest to słowo znane już dawna i używane było… Czytaj dalej »Czym właściwie jest insight?

Badania dobrem… luksusowym?

Czy prowadząc działania marketingowe można nie uwzględniać przeprowadzenia badań? Czy badania są poza spektrum zainteresowań marketerów? A może to rynek badań jest hermetyczny i wciąż mało dostępny dla osób, które prowadzą działania marketingowe?
I ostatecznie – czy o badaniach można myśleć w kategorii dóbr luksusowych?

O badaniu komunikacji słów kilka.

Wyobraź sobie, że jesteś w trakcie intensywnej kampanii marketingowej swojej marki.
Przygotowując kampanię zdefiniowałeś grupę docelową, zadałeś właściwe pytania, które pozwoliły zrozumieć potrzeby i motywacje konsumenta. Na tej podstawie zbudowałeś komunikację, która poszła w świat.
Przyszedł czas rozliczenia. Pora zadać sobie pytanie czy komunikacja jest skuteczna? Mówiąc wprost – czy dobrze wydałeś pieniądze?!