Nowe trendy rynkowe – co na to konsument?

2018-09-12 - Daniela i Maja - 015 — kopia

Daniela & Maja

W ostatnich dniach jesteśmy wręcz bombardowani raportami opisującymi nowe trendy konsumenckie i zmiany w zachowaniach. Postanowiłyśmy przyjrzeć się badawczo, jak to wygląda w praktyce…

Zajrzyjmy dziś do Marty i Marka, pary trzydziestolatków mieszkających na jednym z warszawskich osiedli. Marta jest prawniczką, Marek informatykiem. Oboje pracują w dużych korporacjach. Pracę zwykle kończą o 17-tej, a godzinę później są w domu. Tak przynajmniej było przed pandemią. Obecnie, pracę kończą może i o tej samej godzinie, ale w domu są nie o 18-tej, a praktycznie od rana (a może i od tygodnia ;)). 

Mamy piątkowy wieczór. Wcześniej chodzili do kina czy restauracji, od czasu do czasu spotykali się ze znajomymi. Jednak dzisiejszy wieczór spędzą, jak duża grupa Polaków, oglądając serial na Netflixie. I tu zaczynają się trudne wybory konsumenckie. I nie chodzi o wybór tytułu filmu, bo Netflix już im podpowiedział kolejny odcinek ich ulubionego serialu. To, co ich obecnie zajmuje to to, co zjedzą na kolację.

Oboje lubią dania kuchni świata, więc może zamówią sushi z pyszne.pl (którego aplikację zainstalowało już ponad milion użytkowników Google Play). Marek może zejść do osiedlowej Żabki i wziąć gotowe danie z lodówki (pad thai brzmi smakowicie) lub wyjąć z zamrażarki chińską mieszankę warzywną, która do rozmrożenia potrzebuje nie więcej niż 10 minut. A może, zgodnie z kolejnym trendem, ugotują coś sami? W szafce zostało jeszcze kilka opakowań makaronu z marcowych zapasów;). Tyle opcji. 

Która firma/ produkt dziś wygra „bitwę o konsumenta” i co o tym zdecyduje? Co Marta i Marek wybiorą?

To, co jest interesujące, to nie tylko to, jakie nowe trendy konsumenckie obecnie możemy zaobserwować (np. częstsze gotowanie w domu, większa popularność aplikacji do zamawiania jedzenia), ale to, jak się przenikają, łączą się w całość i wpływają na decyzję konsumenta w konkretnej sytuacji.

 
Może się wtedy okazać, że pyszne.pl nie konkuruje z UberEats tylko z nową propozycją dania gotowego w Żabce, albo z paczkowanym makaronem Lubella.

Dodaj komentarz