Live commerce po polsku

2018-09-12 - Daniela i Maja - 015 — kopia

Daniela & Maja

„Ostatnie sztuki! Zamów, a inny produkt otrzymasz zupełnie za darmo. Zamów w ciągu 15 minut, a drugi produkt dostaniesz gratis!”
Dziś na blogu o nowej odsłonie live commerce w Polsce.

Gdy w lipcu 2020 telewizja Mango 24 poinformowała o zakończeniu działalności myśleliśmy, że to koniec pewnej epoki. Że po live commerce w Polsce pozostanie jedynie wspomnienie Klaudiusza z Big Brothera w roli prowadzącego program i kosmodysk wrzucony na dno szafy. Nic bardziej mylnego. 😊

Od jakiegoś już czasu obserwujemy, że polski rynek sprzedaży na żywo odradza się i to w jakże odmienionej formie. Pandemia sprawiła, że firmy musiały wyjść z mitycznej ‘strefy komfortu’ i sięgnąć po bardziej innowacyjne rozwiązania wspierające sprzedaż.

Takim sposobem przybyła do nas z Azji nowa „moda” na sprzedaż live w mediach społecznościowych. Na tamtejszych rynkach znana i wykorzystywana z powodzeniem od dawna. Ta moda przejawia się u nas nie tylko w live’ach sprzedażowych prowadzonych przez małe butiki, które w pandemicznym czasie po prostu szukały kontaktu z klientem i możliwości sprzedaży swoich produktów, ale jest wykorzystywana również przez duże firmy.

Mimo, iż live commerce jest w Azji wszechobecny i cieszy się dużą popularnością, to niekoniecznie w innych krajach takie działania będą skazane na sukces.”

Naszą ciekawość wzbudziły działania firmy IKEA, która od początku kwietnia tego roku ruszyła z Zakupami na Żywo streamowanymi dwa razy w tygodniu na profilu marki na Facebook’u (1).

Tego typu „niestandardowe” działania mają naszym zdaniem duży potencjał, przynoszą korzyści w postaci większego zaangażowania oraz budowania wiarygodności marki i relacji z nią. Jednak mogą rodzić też pewne zagrożenia.*

Należy być nie tylko świadomym wad i zalet takich działań, ale również na bieżąco sprawdzać ich efektywność.

 Czy to był dobry ruch dla marki IKEA? Przyszłość pokaże. Jako, że jesteśmy fankami odważnego i innowacyjnego marketingu, trzymamy za IKEA kciuki.

* Mimo, iż live commerce jest w Azji wszechobecny i cieszy się dużą popularnością, to niekoniecznie w innych krajach takie działania będą skazane na sukces. Powodów może być wiele. Tym, którzy chcieliby zgłębić ten temat polecamy świetny artykuł Michael’a Wade’a dla MITSloan Management Review (2).

(1) https://www.ikea.com/pl/pl/campaigns/zakupy-na-zywo-pubbabd8820
(2) https://sloanreview.mit.edu/article/what-the-west-can-learn-from-chinas-live-commerce-success/

Dodaj komentarz